Pyöräkorit

Kukas se juuri muutama päivä sitten pohti ääneen, miten järjestäisi tavaroidensa kuljetuksen pyörällä? Pitäisikö olla laukku vai kori, ja miten sen laittaisi pyörään kiinni?

Hyvinkään asemalla oli oiva tilaisuus tarkastella kiinteään tavarakoriin perustuvia kuljetusratkaisuja. Ensimmäisessä tapauksessa luotetaan silkkaan puristusvoimaan, mutta useimmat kuljettajat kuuluvat joko remmi- tai nippusidekoulukuntaan.

Remmejä voidaan käyttää yhdessä muun kiinnitysmenetelmän, kuten ripustuksen tai puristuksen, kanssa:

Tämä etukori ei lonksu.
Puristuksen ja remmien yhteispeliä.

Kun käytetään pelkkiä remmejä, niitä on yleensä useampia ja pujottelukuviot ovat taidokkaita. Seuratkaa näissä remmien kulkua:

Montako remmiä?
Montakos remmiä täällä?

Sitten vielä vanhan kansan nailonhihna metallisoljin. Tämä ei petä. Pyykkipojat odottavat housunlahkeita. Nippusidesarjassa ensin rautalankakiinnitys, joka on vahvistettu nippusitein:

Vanhan kansan hihna.
Ruostuneet rautalangat saavat nippusiteet avukseen.

Tässä tosi tehokkaan napakka kulmakiinnitys ja pitävä mutta rennomman oloinen pitkittäissidonta iloisen vihreässä uusvanhassa pyörässä:

Napakat nippusiteet.
Tuoreet nippusiteet.

julkaisi

tämän aihepiiriin

kuuluvan jutun.

Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *